Impresii dupa aproape o luna de venituri minime

După cum spuneam acum câteva săptămâni mi-am propus să trăim din veniturile minime pe economie. Acestea au fost primele săptămâni și nu a fost ușor, însă sentimentul că în cont a rămas o sumă frumoasă m-a impulsionat să nu mă las.

VENITUL MINIM PE ECONOMIE

Ca idee am considerat că veniturile totale pe familie sunt de 1605 lei + 188,2 lei (tichete) + 284 lei (alocații) astfel însumând 2077,2 lei (de fapt cei 1605 lei au 65 lei în plus față de 2 venituri minime pe economie)

budget-434289_960_720

Sursa foto: Pixabay.com

În linii mari bugetul a fost împărțit în următoarele CATEGORII DE CHELTUIELI:

750 lei credit – echivalentul în lei a unui credit pentru locuință prima casă în valoare de 35000 euro

150 lei sănătate – cu 2 copii mici în acest sezon, și nu numai iarna, e cea mai frecventă cheltuială neprevăzută ce poate apărea. Medicamentele, analizele, investigațiile și consultațiile pot produce deficite mari într-un buget în care nu sunt prevăzute cheltuieli pentru această categorie. Ce va rămâne până la vară în această categorie va fi folosit pentru a acoperii câteva din cheltuielile cu vacanța la mare.

50 lei cadouri și ocazii speciale – O zi de naștere, o nuntă, un botez sunt scuza cea mai frecventă pentru a face împrumuturi sau a dezechilibra întregul buget. Suma nu este tocmai suficientă, mai ales dacă apare o nuntă sau un botez, însă va ajuta mult la păstrarea echilibrului în buget. Suma se reportează lunar, apoi de la un an la altul.

450 lei cursuri – Am specificat că această categorie nu ar exista dacă întradevar bugetul nostru ar fi cel minim pe economie și nu ne-am asigura cea mai mare parte din hrană în propria curte și grădină. Totuși din această sumă 150 lei este suma care indiferent de venituri ar fi trebuit să o cheltuim lunar (în medie) pentru masa de la grădiniță și alte cheltuieli cu grădinița. Restul de 300 lei ar reprezenta, în cazul în care chiar am avea salarii minime pe economie, bugetul pentru mâncare. Deși nu ar fi acoperit în totalitate de această sumă, la ea am adăuga 100 lei din tichete pentru a acoperii meniul de 400 lei pe lună pe care l-am propus acum ceva timp ca meniu pentru o familie pentru o lună AICI. Ce va rămâne în această categorie va intra în fondul de rezervă.

188,2 lei din tichete – momentan le folosim pentru scutece, consumabile (detergenți, săpun, pastă de dinți, hârtie igienică, bureți de vase, orez, făină, ulei, condimente, fructe etc.) Suma nu prea este suficientă, voi vedea cum o voi scoate la capăt, mă bazez și pe faptul că în câteva luni scăpăm de scutece.

80 lei lapte/vacanță Acesta este cuprins separat pentru că am un bătrân care îmi aduce de 3 ori pe săptămână, până când capra noastră va da lapte. Din acest buget după ce capra noastră va da lapte vom pune de o parte pentru vacanță.

54 lei – Cheltuieli periodice (impozite, asigurări, taxe, reparații), această sumă se reportează pe luna următoare.

290 lei – Întreținere (apă, curent, internet, telefon, gunoi, transport). Despre această categorie mi-am propus să scriu mai în detaliu săptămâna viitoare, pentru că am observat aici că e cam singura categorie la care aș putea reduce din buget pentru a economisi, chiar dacă nu mult. Suma rămasă se reportează pe luna următoare, în limita a 300 lei, iar ce este peste această sumă vom transfera în fondul de rezervă.

65 lei – Fond de rezervă, pe care din păcate luna aceasta l-am cheltuit (citeam la Iulia că în primele luni fondul de rezervă cam este cheltuit pentru că mereu ne vom găsi o urgență)

După această primă lună va fi nevoie de ”rectificare bugetară”, însă în linii mari cam asta a fost ce mi-am propus.

SISTEMUL ARE NEVOIE DE TIMP PENTRU A FUNCȚIONA

Intenția mea e ca din aceste sume să și economisesc, oricât de puțin, cum scriam acum vre-un an în această postare. Am pus de o parte mărunții primiți rest, însă trebuie să recunosc că am ”împrumutat” bani, adică am luat din banii care trebuiau să rămână necheltuiți în idee în care în lunile ce vin îi vom pune la loc. Am ajuns la concluzia că acest sistem este unul bun, însă în prima etapă de implementare se poate întâmpla să fie necesar bani din alte surse.

De ce? Până acum nu mergeam pe acest sistem, așa că nu am avut nimic inițial în plicuri doar banii de pe această lună așa că, de exemplu la categoria Cheltuieli periodice în această lună am avut de plătit 500 lei, sumă care reprezenta verificarea ITP și reparațiile la mașină, cheltuieli care nu puteau fi amânate, iar în categoria întreținere în această lună am plătit curentul (îl plătim trimestrial) aproape 400 lei. Pentru că sumele nu au putut fi acoperite complet din sumele alocate acestor categorii, ne-am ”împrumutat” urmând ca lună de lună sumele rămase în aceste categorii să nu fie reportate pentru luna următoare ci să fie ”restituite”, adică ne vom plăti datoria până când vom reuși să acoperim suma împrumutată.

Mai repede sau mai târziu datoriile se vor stinge, urmând ca în aceste categorii mai speciale să se adune sume care se vor reporta de la o lună la alta, așa încât de exemplu peste 2 ani când vom avea din nou de plătit verificarea tehnică periodică să nu ne mai atingem la alte surse de bani, ci să plătim din sumele ce le strângem până atunci. La fel va fi cu impozitul și asigurarea care se plătesc anual. Sistemul este bun, are multe avantaje chiar dacă e mai greu de urmărit în prima fază, însă efectele reale se vor observa cel mai devreme într-un an.

SUPLIMENTAREA VENITURILOR

De asemenea cred că în acest caz suplimentarea veniturilor ar trebui să devină o prioritate, pentru mine acest buget impus este doar pentru o perioadă relativ scurtă, însă să trăim cu adevărat din aceste sume ar fi destul de greu. Sunt cheltuieli pe care nu le-am cuprins precum: mâncarea pentru câini, benzina pentru motocultor (deși dacă chiar am avea acest venit am lucra cu sapa pământul), semințele pentru grădină, cumpărarea puilor și a purcelului pentru crescut, eventuale reparații/înlocuiri ale unor aparaturi (exemple: hidrofor, spart țeavă, stricat baterie etc.) care deși le-am cuprins în categoria cheltuielilor periodice suma este insuficientă pentru a le acoperii, de asemenea nu am cuprins porumbul cu care hrănim animalele, îmbrăcăminte și încălțăminte, jucării și rechizite, mobilier sau îmbunătățiri ale confortului casei, etc.

În situația în care am muncii pentru venituri minime, la o astfel de împărțire a bugetului eventuale cursuri care să ofere posibilitatea unui post mai bine plătit sunt practic imposibil de suportat financiar.

CONCLUZII 

  1. Este necesară o suplimentare a veniturilor. Câteva idei am schițat într-o postare mai veche
  2. Poate varianta traiului în chirie este varianta potrivită în acest caz. Am scris un articol pe această temă și cred că în curând voi reveni asupra lui.
  3. Reducerea la minim a consumului și folosirea la maxim a resurselor. Am scris câteva idei de reinventare a resturilor și am sa revin curând cu o nouă perspectivă, atât din punct de vedere al alimentelor cât și al consumului de curent, gaz, apă, carburant
  4. Economisirea este absolut necesară pentru depășirea condițiilor de trai. Fie că se economisește pentru a face un curs, a începe o afacere, a investi sau a pleca în străinătate, e important să economisim tocmai pentru depășirea ”condiției” actuale.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply to Carmen Cancel reply

Read previous post:
Miercurea fara cuvinte: ARE MAMA 3 MANUTE

Dacă doriți să participați și voi la miercurea fără cuvinte trebuie să intrați pe blogul Naiv prin Romania și să...

Close